FONTOS változásra hívnám fel a figyelmet!

Eddigi életünk során megszoktuk, hogy a leveleket, iratokat a postás hozta. A cégkapu tárhely bevezetésére azonban nem hiába került sor. A hosszabb bevezetési időszak után, most már fel kell rá készülnünk, hogy mindössze egy (esetleg később még egy emlékeztető) e-mailt kapunk róla, hogy hivatalos iratunk, levelünk érkezett a cégkapu tárhelyünkre. Ha pedig nem nézzük napi (de legalább heti) szinten a cégkapunkat, akkor könnyedén elveszhetnek információk.

Alapesetben a cégkapu megbízott a társaság ügyvezetője, akit általában a könyvelő regisztrált, tehát fel sem merül esetleg benne, hogy foglalkoznia kellene a különböző üzenetekkel. Tapasztalom én is nap, mint nap, hogy jelentős mennyiségű, fölöslegesnek tűnő levelet kapunk elfogadó nyugtákról, hibátlan bevallásokról, egyéb iratokról, esetenként különböző tájékoztató levelek érkezéséről. De eközben netán elsiklik a lényeg.

Mindenképpen ajánlatos tehát komolyan venni a cégkapus regisztrációt és olyan e-mail címet használni, amely valóban napi, de legalább heti szinten ellenőrizve van, vagy olyan cégkapu meghatalmazottat hozzáadni, aki valóban felelős a cég ügyeinek intézéséért.

Mint tudjuk, mindenki inkább a saját szakmai munkájával szeretne foglalkozni, és ez teljesen érthető is, az adminisztratív dolgok csak fölösleges időtöltésnek tűnnek, viszont nagyon komoly következményekkel – akár a társaság megszűnésével is – járhatnak, ha figyelmen kívül hagyunk egy fontos üzenetet. Ha a cégkapu tárhelyet elhanyagoljuk, úgy járhatunk, hogy elkerüli a figyelmünket valamilyen nem kívánt jogkövetkezménnyel járó üzenet, értesítés, fontos hivatalos levél.

Kérem tehát mindenkitől, hogy rendszeresen ellenőrizze a kapott üzeneteket és használja a cégkapu tárhelyet. Szívesen segítek, ha bárki elakad az üzenetek letöltése során.